NOWOŚĆ! Zmiany w podatkach w 2026 roku! Checklista niezbędnych zadań do wdrożenia w firmie przed 2026 rokiem!
Szkolenie Rewolucyjne zmiany w podatkach od stycznia 2026 r. - CIT, PIT, VAT i Ordynacja podatkowa.
KSeF, podwyższenie limitu zwolnienia podmiotowego w VAT, podatek minimalny, estoński CIT a "ukryte zyski", raportowanie JPK_CIT, ulga mieszkaniowa, kasowy PIT, składka zdrowotna.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.
Cel szkolenia: Przygotowanie uczestników do praktycznego wdrożenia rewolucyjnych zmian w przepisach podatkowych, które wejdą w życie 1 stycznia 2026 r.
Omówienie kluczowych aktualizacji i problemów interpretacyjnych pojawiających się w 2025 r.
Analiza najnowszego, przełomowego orzecznictwa NSA i TSUE oraz jego wpływu na rozliczenia podatkowe.
Program szkolenia
MODUŁ I: ZMIANY W PODATKU VAT ORAZ KRAJOWY SYSTEM e-FAKTUR (KSeF)
1. Krajowy System e-Faktur (KSeF) – Rewolucja w fakturowaniu od 2026 r.
• Harmonogram wdrożenia: 1 lutego 2026 r. dla największych firm i 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych.
• Praktyczne aspekty wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych (XML).
• Nowe obowiązki i procedury wewnętrzne w firmie – jak się przygotować?
• Okresy przejściowe, awarie systemu i wyłączenia – co warto wiedzieć?
• JPK_VAT dostosowany do KSeF – projektowane zmiany.
2. Podwyższenie limitu zwolnienia podmiotowego w VAT od 2026 r.
• Nowy limit 240 tys. zł – kto skorzysta?
• Zasady proporcjonalności dla firm rozpoczynających działalność.
• Przepisy przejściowe dla podatników, których sprzedaż w 2025 r. przekroczyła 200 tys. zł, ale nie 240 tys. zł.
3. Aktualności i orzecznictwo w VAT (2025 r.)
• Najnowsze interpretacje dotyczące stawek VAT dla usług złożonych.
• Zasady odliczania VAT przy transakcjach związanych z nieruchomościami w świetle wyroków NSA (np. sygn. I FSK 1566/21).
• Praktyczne problemy z Wiążącymi Informacjami Stawkowymi (WIS).
MODUŁ II: PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB PRAWNYCH (CIT) – ZMIANY 2026 I AKTUALNOŚCI
1.Podatek minimalny w 2026 r.
• Nowe zasady obliczania i skrócony okres wykazania rentowności na poziomie 2%.
• Doprecyzowanie definicji małego i nowego podatnika.
• Praktyczne aspekty stosowania przepisów i wyłączeń.
2. Estoński CIT – poszerzenie definicji „ukrytych zysków”
• Opłaty z tytułu najmu, dzierżawy i umów o podobnym charakterze jako ukryte zyski.
• Ryzyka i konsekwencje dla spółek stosujących ryczałt od dochodów spółek.
3. JPK_KR PD – rozszerzenie obowiązku od 2026 r.
• Kogo obejmie obowiązek raportowania JPK_CIT w 2026 roku?
• Struktury JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – zakres wymaganych danych.
4. Najnowsze orzecznictwo i interpretacje w CIT (2025 r.)
• Koszty uzyskania przychodów – przełomowe wyroki NSA (np. dotyczące kar umownych, sygn. II FSK 1478/22).
• Podatek u źródła (WHT) – kwestia "rzeczywistego właściciela" a zwolnienie partycypacyjne (sygn. II FSK 1510/22).
• Ulga B+R – rozliczanie wynagrodzeń za czas urlopu i choroby (sygn. II FSK 1515/12).
MODUŁ III: PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB FIZYCZNYCH (PIT) – PRZEGLĄD ZMIAN I NAJNOWSZE TRENDY
1. Zmiany w PIT od 2026 r.
• Ulga mieszkaniowa – nowe, restrykcyjne warunki (tylko na pierwszą nieruchomość).
• Darowizny po leasingu – doprecyzowanie zasad opodatkowania.
• Amortyzacja – brak możliwości zmiany stawki po terminie złożenia zeznania.
• Ryczałt 17% dla usług świadczonych na rzecz podmiotów powiązanych.
2 .Kasowy PIT – podwyższenie limitu przychodów
• Nowy, wyższy limit – czy to rozwiązanie dla większej grupy przedsiębiorców?
• Zasady i ryzyka związane z metodą kasową.
3. Składka zdrowotna w 2025 i 2026 r.
• Zmiany w 2025 r.: niższa minimalna składka i wyłączenie ze sprzedaży środków trwałych.
• Projektowane zmiany na 2026 r. w zależności od formy opodatkowania.
4. Aktualne problemy i orzecznictwo w PIT
• Przychód ze zbycia ogółu praw i obowiązków w spółce jawnej jako przychód z praw majątkowych (sygn. II FSK 1365/22).
• Rozbieżności w opodatkowaniu dochodów marynarzy – sprawa w składzie siedmioosobowym NSA.
MODUŁ IV: ORDYNACJA PODATKOWA I INNE ZMIANY PROCEDURALNE
1.Nowelizacja Ordynacji podatkowej od 2026 r.
• Korekta deklaracji w trakcie kontroli – nowe, krótsze terminy.
• Wzrost limitu zapłaty podatku przez osoby trzecie (do 5000 zł).
• Brak naliczania odsetek za zwłokę po złożeniu korekty i zapłacie zaległości.
2. Schematy podatkowe (MDR) – uproszczenia w raportowaniu
• Możliwość składania informacji MDR-3 raz w roku.
• Uzupełnienie informacji MDR z własnej inicjatywy.
3. Najważniejsze wyroki proceduralne NSA i TSUE (2025 r.)
• Znaczenie zasady prowadzenia postępowania w sposób budzący zaufanie.
• Wznowienie postępowania na podstawie nowych dowodów (uchwała NSA, sygn. II FPS 3/25).
• Zawieszenie biegu terminu przedawnienia a pozew do sądu powszechnego (sygn. I FSK 1913/22).
MODUŁ V: Podsumowanie i sesja pytań i odpowiedzi
• Checklista zadań do wdrożenia w firmie przed 2026 r.
• Otwarta dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
Doradca podatkowy (nr 10987), prawnik, wykładowca i trener, autor licznych publikacji książkowych i prasowych o tematyce podatkowej (wyd. Beck, Wolters Kluwer, Infor). Powoływany jako ekspert w dziedzinie podatków w wystąpieniach telewizyjnych i radiowych. Kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym zdobył jako pracownik organów podatkowych, spółki doradztwa podatkowego oraz instytucji finansowych. Z tematyki podatkowej przeprowadził przeszło 2000 szkoleń otwartych oraz zamkniętych dla biznesu oraz administracji publicznej. Od lat prowadzi własną kancelarię prawną i zajmuje się obsługą przedsiębiorców polskich i zagranicznych.