Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie Wdrożenie KSeF - szczegółowo i praktycznie.

Integracja systemów finansowo-księgowych, konfiguracja uprawnień i autoryzacji.

Wystawianie, otrzymywanie i weryfikacja poprawności eFaktur, eksport/import dokumentów. VAT a KSeF, korekty i noty korygujące, kursy walut.

Awarie systemu.

Termin
28-10-2025

Godzina
9.00-14.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
649 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Szkolenie jest przeznaczone dla księgowych dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.

Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.

Program szkolenia

1.Krajowy System e-Faktur – wprowadzenie:

a.proces wdrażania elektronicznego fakturowania w Polsce i UE;

b.harmonogram wdrażania KSeF w Polsce;

c.fakultatywne korzystanie z KSeF jako model przejściowy.


2.Kogo dotyczy obowiązek wystawiania e-faktur z uwzględnieniem ostatnich zmian:

a.powszechność stosowania KSeF;

b.podstawowe wyłączenia z obowiązku wystawiania e-faktur;

c.dodatkowe wyłączenia wprowadzone w przepisach wykonawczych,

d.etapy wdrożenia KSeF.


3.Korzystanie z KSeF:

a.podmioty uprawnione do korzystania z KSeF;

b.rodzaje uprawnień;

c.nadawanie uprawnień;

d.narzędzia uwierzytelniające.


4.Wystawianie i otrzymywanie e-faktur:

a.ustrukturyzowany format e-faktury;

b.dane wskazywane na e-fakturze – pola obligatoryjne, opcjonalne i fakultatywne;

c.data wystawienia i otrzymania e-faktury;

d.sposoby udostępniania e-faktur;

e.oznaczanie e-faktur kodem QR – kiedy jeden a kiedy dwa kody?

f.kurs waluty;

g.numer KSeF;

h.faktury korygujące w KSeF.


5.Dostosowanie przepisów związane ze stosowaniem KSeF:

a.zasady ujmowania korekt;

b.zmiany dotyczące MPP;

c.przechowywanie e-faktur;

d.zwrot VAT w terminie 40 dni;

e.usunięcie not korygujących;

f.tryb offline24 – zasady stosowania, terminy przesyłania faktur offline do KSeF.


6.Kontekst techniczny wdrożenia KSeF:

a.aplikacja MF do obsługi KSeF;

b.proces integracji systemów finansowo-księgowych z KSeF;

c.konfiguracja uprawnień i autoryzacji;

d.przekazanie uprawnienia dla biura rachunkowego w KSeF;

e.weryfikacja poprawności faktur pod kątem struktury KSeF;

f.import faktur zakupu z KSeF;

g.eksport dokumentów do KSeF;

h.pobieranie UPO;

i.identyfikator zbiorczy KSeF;

j.zastosowanie identyfikatorów wewnętrznych.


7.Rozwiązania przewidziane w sytuacji:

a.awarii KSeF;

b.niedostępności KSeF;

c.braku możliwości wystawienia e-faktury z przyczyn leżących po stronie podatnika.


8.Sankcje związane z niedopełnieniem obowiązków w zakresie KSeF.


9.Ostatnie zmiany w przepisach o KSeF:

a.odroczenie części obowiązków;

b.możliwość wystawiania faktur w trybie offline;

c.dobrowolne wystawianie e-faktur dla konsumentów;

d.możliwość przesyłania załączników do e-faktur;

e.wprowadzenie certyfikatów wystawcy.


10.Jak przygotować się do obsługi KSeF:

a.działania dotyczące wdrożenia KSeF w przedsiębiorstwie;

b.automatyzacja procesów związanych z KSeF.


11.Zasady wystawiania faktur a wdrożenie KSeF:

a.czynności podlegające podatkowi od towarów i usług;

b.podatnik VAT czynny a zwolniony;

c.transakcje podlegające dokumentowaniu fakturą;

d.obowiązek wystawienia faktury;

e.sytuacje w których nie ma obowiązku wystawiania faktur;

f.terminy wystawiania faktur;

g.NIP na paragonie – zasady zamieszczania, znaczenie;

h.reguły obliczania kwoty podatku VAT na fakturze;

i.wystawianie faktur w walucie;

j.moment podatkowy a moment wystawienia faktury;

k.zastosowanie właściwych stawek na fakturze;

l.klasyfikacja towarów i usług a Nomenklatura Scalona.


12.Informacje na fakturze a wdrożenie KSeF:

a.katalog obowiązkowych danych na fakturze;

b.najczęściej popełniane błędy na fakturach;

c.weryfikacja podatników (biała lista, VIES);

d.przypadki, kiedy faktura może zawierać węższy zakres informacji;

e.faktura uproszczona;

f.przypadki, kiedy faktura musi zawierać dodatkowe dane;

g.faktura ustrukturyzowana a prawo do odliczenia podatku naliczonego.


13.Terminy wystawiania faktur a wdrożenie KSeF:

a.czy wprowadzenie obowiązkowego KSeF spowoduje zmianę terminów wystawiania faktur?

b.terminy wystawiania faktur zwykłych w KSeF;

c.terminy wystawiania faktur zaliczkowych w KSeF;

d.terminy wystawiania faktur korygujących w KSeF;

e.szczególne terminy wystawiania faktur a KSeF.


14. Panel dyskusyjny – pytania, odpowiedzi, dyskusja, konsultacje.


Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Piotr Paszek

Doradca podatkowy, prawnik,  Dyrektor Departamentu Podatków Pośrednich w TAXEO Komorniczak i Wspólnicy sp. k. specjalizuje się w zakresie podatku akcyzowego i podatku VAT, posiada bogate doświadczenie w zakresie doradztwa podatkowego dla przedsiębiorstw z różnorodnych branż, autor publikacji dotyczących między innymi podatku VAT jak również podatku akcyzowego, odniósł wiele sukcesów reprezentując przedsiębiorców w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi, doświadczony wykładowca tematyki podatkowej ze szczególnym uwzględnieniem podatku akcyzowego oraz podatku VAT, rekomendowany doradca w zakresie podatku akcyzowego – w oparciu o ranking Rzeczpospolitej z 29 kwietnia 2020 r.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych