Szkolenie Wdrożenie KSeF - szczegółowo i praktycznie.
Integracja systemów finansowo-księgowych, konfiguracja uprawnień i autoryzacji.
Wystawianie, otrzymywanie i weryfikacja poprawności eFaktur, eksport/import dokumentów. VAT a KSeF, korekty i noty korygujące, kursy walut.
Awarie systemu.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Szkolenie jest przeznaczone dla księgowych dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
1.Krajowy System e-Faktur – wprowadzenie:
a.proces wdrażania elektronicznego fakturowania w Polsce i UE;
b.harmonogram wdrażania KSeF w Polsce;
c.fakultatywne korzystanie z KSeF jako model przejściowy.
2.Kogo dotyczy obowiązek wystawiania e-faktur z uwzględnieniem ostatnich zmian:
a.powszechność stosowania KSeF;
b.podstawowe wyłączenia z obowiązku wystawiania e-faktur;
c.dodatkowe wyłączenia wprowadzone w przepisach wykonawczych,
d.etapy wdrożenia KSeF.
3.Korzystanie z KSeF:
a.podmioty uprawnione do korzystania z KSeF;
b.rodzaje uprawnień;
c.nadawanie uprawnień;
d.narzędzia uwierzytelniające.
4.Wystawianie i otrzymywanie e-faktur:
a.ustrukturyzowany format e-faktury;
b.dane wskazywane na e-fakturze – pola obligatoryjne, opcjonalne i fakultatywne;
c.data wystawienia i otrzymania e-faktury;
d.sposoby udostępniania e-faktur;
e.oznaczanie e-faktur kodem QR – kiedy jeden a kiedy dwa kody?
f.kurs waluty;
g.numer KSeF;
h.faktury korygujące w KSeF.
5.Dostosowanie przepisów związane ze stosowaniem KSeF:
a.zasady ujmowania korekt;
b.zmiany dotyczące MPP;
c.przechowywanie e-faktur;
d.zwrot VAT w terminie 40 dni;
e.usunięcie not korygujących;
f.tryb offline24 – zasady stosowania, terminy przesyłania faktur offline do KSeF.
6.Kontekst techniczny wdrożenia KSeF:
a.aplikacja MF do obsługi KSeF;
b.proces integracji systemów finansowo-księgowych z KSeF;
c.konfiguracja uprawnień i autoryzacji;
d.przekazanie uprawnienia dla biura rachunkowego w KSeF;
e.weryfikacja poprawności faktur pod kątem struktury KSeF;
f.import faktur zakupu z KSeF;
g.eksport dokumentów do KSeF;
h.pobieranie UPO;
i.identyfikator zbiorczy KSeF;
j.zastosowanie identyfikatorów wewnętrznych.
7.Rozwiązania przewidziane w sytuacji:
a.awarii KSeF;
b.niedostępności KSeF;
c.braku możliwości wystawienia e-faktury z przyczyn leżących po stronie podatnika.
8.Sankcje związane z niedopełnieniem obowiązków w zakresie KSeF.
9.Ostatnie zmiany w przepisach o KSeF:
a.odroczenie części obowiązków;
b.możliwość wystawiania faktur w trybie offline;
c.dobrowolne wystawianie e-faktur dla konsumentów;
d.możliwość przesyłania załączników do e-faktur;
e.wprowadzenie certyfikatów wystawcy.
10.Jak przygotować się do obsługi KSeF:
a.działania dotyczące wdrożenia KSeF w przedsiębiorstwie;
b.automatyzacja procesów związanych z KSeF.
11.Zasady wystawiania faktur a wdrożenie KSeF:
a.czynności podlegające podatkowi od towarów i usług;
b.podatnik VAT czynny a zwolniony;
c.transakcje podlegające dokumentowaniu fakturą;
d.obowiązek wystawienia faktury;
e.sytuacje w których nie ma obowiązku wystawiania faktur;
f.terminy wystawiania faktur;
g.NIP na paragonie – zasady zamieszczania, znaczenie;
h.reguły obliczania kwoty podatku VAT na fakturze;
i.wystawianie faktur w walucie;
j.moment podatkowy a moment wystawienia faktury;
k.zastosowanie właściwych stawek na fakturze;
l.klasyfikacja towarów i usług a Nomenklatura Scalona.
12.Informacje na fakturze a wdrożenie KSeF:
a.katalog obowiązkowych danych na fakturze;
b.najczęściej popełniane błędy na fakturach;
c.weryfikacja podatników (biała lista, VIES);
d.przypadki, kiedy faktura może zawierać węższy zakres informacji;
e.faktura uproszczona;
f.przypadki, kiedy faktura musi zawierać dodatkowe dane;
g.faktura ustrukturyzowana a prawo do odliczenia podatku naliczonego.
13.Terminy wystawiania faktur a wdrożenie KSeF:
a.czy wprowadzenie obowiązkowego KSeF spowoduje zmianę terminów wystawiania faktur?
b.terminy wystawiania faktur zwykłych w KSeF;
c.terminy wystawiania faktur zaliczkowych w KSeF;
d.terminy wystawiania faktur korygujących w KSeF;
e.szczególne terminy wystawiania faktur a KSeF.
14. Panel dyskusyjny – pytania, odpowiedzi, dyskusja, konsultacje.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
Doradca podatkowy, prawnik, Dyrektor Departamentu Podatków Pośrednich w TAXEO Komorniczak i Wspólnicy sp. k. specjalizuje się w zakresie podatku akcyzowego i podatku VAT, posiada bogate doświadczenie w zakresie doradztwa podatkowego dla przedsiębiorstw z różnorodnych branż, autor publikacji dotyczących między innymi podatku VAT jak również podatku akcyzowego, odniósł wiele sukcesów reprezentując przedsiębiorców w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi, doświadczony wykładowca tematyki podatkowej ze szczególnym uwzględnieniem podatku akcyzowego oraz podatku VAT, rekomendowany doradca w zakresie podatku akcyzowego – w oparciu o ranking Rzeczpospolitej z 29 kwietnia 2020 r.