Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie dla Urzędów Pracy. Wzory księgowań.

Finanse publiczne funduszu pracy w świetle nowej ustawy z 20 marca 2025 o rynku pracy i służbach zatrudnienia – przygotowanie do zamknięcia roku.

Zmiany ustawy o finansach publicznych w zakresie kasowego i memoriałowego planowania, wykonywania i sprawozdawczości środków funduszu pracy i KFS.

Termin
24-10-2025

Godzina
9.00-13.00
Czas szkolenia
1 dzień (4 godziny)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
590 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Szkolenie jest przeznaczone dla dyrekcji, kadry kierowniczej oraz głównych księgowych i księgowych Powiatowych i Wojewódzkich Urzędów Pracy.

Program szkolenia

Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w zakresie zasad prowadzenia gospodarki budżetowej środkami funduszu pracy, w tym KFS w świetle nowej ustawy z 20 marca 2025 o rynku pracy i służbach zatrudnienia oraz przygotowanie urzędów pracy do zamknięcia roku 2025. Na szkoleniu omówione zostaną zmiany ustawy o finansach publicznych w zakresie kasowego i memoriałowego planowania, wykonywania i sprawozdawczości środków funduszu pracy i KFS oraz zakres stosowania nowych przepisów w praktyce w związku z zbliżającym się zamknięcie roku 2025.


Program szkolenia:

  • Ustawa o finansach publicznych i zasady prowadzenia gospodarki budżetowej samorządowych jednostek budżetowych – zasady zaciągania zobowiązań przez PUP i WUP w świetle przepisów ustawy o finansach publicznych oraz jej wpływ na realizację planu finansowego i wydatków Funduszu Pracy.
  • Zobowiązania a zaangażowanie budżetu i funduszu pracy w PUP i WUP – odpowiedzialność pracowników PUP i WUP a odpowiedzialność Skarbnika i Ministra właściwego ds. Pracy.
  • Fundusz Pracy i jego dysponent – zasady gospodarki budżetowej środkami FP w świetle nowej ustawy z 20 marca 2025 o rynku pracy i służbach zatrudnienia i nowych obowiązujących od 2025 roku przepisów ustawy o finansach publicznych.
  • Zmiany klasyfikacji budżetowej związane z nową ustawą o rynku pracy i służbach zatrudnienia – nowy zakres zastosowania paragrafu 269 (projekt).
  • Zakres zastosowania art.127 ustęp 2 pkt.3 ustawy o finansach publicznych i art.10 ustęp 3 ustawy o dochodach do samorządu powiatu i samorządu województwa – typowe nieprawidłowości z lat minionych popełnione przez ministerstwo w zakresie planowania zadań realizowanych przez PUP i WUP w nocie budżetowej na druku PFC.
  • Zadania finansowane z Funduszu Pracy - finansowanie z Funduszu Pracy świadczeń obligatoryjnych i form pomocy a finansowanie zadań fakultatywnych oraz wynagrodzeń pracowników z Funduszu Pracy.
  • Nadrzędne zasady rachunkowości oraz zasady wyceny aktywów i pasywów obowiązujące w jednostkach sektora finansów publicznych w 2025 roku - wycena na moment początkowy (powstania) a wycena na dzień bilansowy oraz standardy ESA 2010.
  • Obroty i salda poszczególnych kont ”budżetu urzędu” i  „funduszu pracy/KFS” jako dane księgowe a zasady sporządzania sprawozdania typu „RB”, w tym „pomocniczego” sprawozdania z wykonania planu finansowego państwowego funduszu celowego: Rb-33 i Rb-40 za rok 2025.
  • Czy WUP i PUP powinien sporządzać jedno czy oddzielne sprawozdania w zakresie operacji finansowych dla „budżetu-urzędu” i „funduszu pracy /KFS”.
  • Specyficzna rola konta 136 i 853 dla dysponenta środków państwowego funduszu celowego i ich ujęcie w sprawozdaniu finansowym Ministerstwa Pracy w zakresie FP i KFS.
  • Czy PUP i WUP powinien wykazywać w swoim bilansie salda kont 136 i 853? - nowe wytyczne Ministerstwa Finansów i Regionalnych Izb Obrachunkowych dotyczących kont 840, 760, 640, 290 dla FP i KFS.
  • Wzory prawidłowych księgowań środków FP i KFS obowiązujące w roku 2025.
  • Analiza rozwiązań funkcjonujących w praktyce w urzędach pracy a zasady ustalania wyniku finansowego i wyniku wykonania budżetu powiatu/ miasta i województwa samorządowego.
  • Specyfika inwentaryzacji w urzędach pracy i jej rozliczenie.
  • Zasady prawidłowego sporządzania sprawozdania finansowego oraz sprawozdania typu „RB” za rok 2025.


  • Odpowiedzi na pytania – wzory księgowań, dyskusja.

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Tomasz Wojtania

Doświadczony wykładowca z wieloletnią praktyką, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. Autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Jako konsultant i wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów i Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych