Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie  Wszystko o KSeF - obowiązek nowego, obligatoryjnego systemu fakturowania  w praktyce wdrożenia.
Aspekty podatkowe oraz rekomendacje księgowe, biznesowe i organizacyjne - od czego zacząć, na co zwrócić szczególną uwagę i co należy zweryfikować?

Faktury sprzedażowe, zakupowe, samofakturowanie, schema FA (3).

Uprawnienia i autoryzacje w KSeF - możliwości i ryzyka.

Termin
08-10-2025

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
649 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Szkolenie jest przeznaczone dla księgowych dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.

Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.

Program szkolenia

Aktualny stan prawny i harmonogram wdrażania obowiązkowego KSeF 

- terminy i zakres wdrożenia obowiązkowego KSeF

- KSeF - czego jeszcze brakuje?

- KSeF a sankcje

Podmioty i transakcje objęte obowiązkowym KSeF 

- podmioty i transakcje objęte KSeF

- KSeF a podmioty zagraniczne, stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce a KSeF

- podmiot zagraniczny dysponujący jedynie numerem VAT w Polsce a KSeF

- relacje z kontrahentem zagranicznym/centralną poza Polską a KSeF

- podmioty i transakcje wyłączone z KSeF

- okresy przejściowe

Faktury sprzedażowe w KSeF 

- data wystawienia faktury w KSeF, a daty w systemach FK (tryb online)

- sposoby przesyłania faktur do KSeF (wysyłka i rodzaje sesji, wysyłka wsadowa- kluczowe zmiany w dokumentacji technicznej KSeF)

- walidacja faktur w KSeF i jej zakres; pre-walidacja faktur przed przesłaniem do KSeF

- informacja zwrotna KSeF i jej wpływ na systemy billingowe (UPO i jego zakres lub odrzucenie faktury)

- wysyłanie faktur poza KSeF a wizualizacja faktury i oznaczanie faktur - jeden kod QR

- KSeF a dodatkowe wysyłanie faktur drogą dotychczasową (EDI/inne formy)

- tryb offline24 i data wystawienia faktury – udostępnienie faktury w trybie offline24 (kiedy jeden a kiedy dwa kody QR)

- tryb offline24 czy i jak będzie „widoczny” dla stron transakcji - dokumentacja techniczna KSeF

- KSeF a obwiązek podatkowy i kursy walut

- faktury korygujące w KSeF i poza KSeF

- faktury konsumenckie dobrowolnie w KSeF; weryfikacja statusu kontrahenta

- faktury z kasy fiskalnej a KSeF – okres przejściowy

- sprzedaż bezpośrednia a KSeF, czyli wyzwania związane ze sprzedażą paliwa na stacji; czy i ew. jaki dokument można wydać klientowi przy zakupie?

- faktury sprzedażowe i kontrahent zagraniczny /KSeF a obrót międzynarodowy

- KSeF a duplikaty faktur

- likwidacja not korygujących w KSeF i konsekwencje

- dokumentacja poza KSeF

- obowiązkowe udostępnianie faktur poza KSeF – kiedy i na rzecz jakich podmiotów?

4. Faktury zakupowe KSeF 

- moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku naliczonego, odliczenie podatku naliczonego dla faktur poza KSeF?

- otrzymanie faktury wystawionej w trybie offline24 a prawo do odliczenia podatku naliczonego 

- zakupy międzynarodowe (WNT, import towarów i usług) a KSeF

- wizualizacja faktur otrzymanych w KSeF a ścieżka i procesy akceptacji faktur

- faktury pracownicze i zmiana obiegu faktur w KSeF, dokumentacja zakupu paliwa

5. Samofakturowanie w KSeF 

- zakresy i rodzaje uprawnień w ramach samofakturowania

- samofakturowanie w obrocie krajowym i międzynarodowym

- wypełnianie schemy KSeF przez nabywcę w procesie samofakturowania

- akceptacja faktur przez sprzedawcę a KSeF – akceptacja pliku xml?

- wprowadzanie faktur przez nabywcę do KSeF a dostęp sprzedawcy do faktur selfbillingowych w KSeF

6. Awarie i niedostępność KSeF – procedury i obowiązki 

- komunikaty o awarii i niedostępności KSeF a ich monitoring

- różne typy awarii a wystawianie faktur

- faktury korygujące w okresie awarii i niedostępności KSeF

- wystawianie faktur w trakcie awarii KSeF/procedury i obowiązki

- certyfikaty wystawcy i kody QR, tokeny

- odliczenie podatku naliczonego a awaria KSeF

- moment otrzymania faktury w przypadku awarii i niedostępności KSeF – rekomendacje w zakresie odliczania podatku naliczonego

7. KSeF – uprawnienia i autoryzacje w KSeF  - możliwości i ryzyka 

- rodzaje uprawnień do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur

- sposoby nadawania oraz odbierania uprawnień

- sposoby uwierzytelniania podmiotów korzystających z Krajowego Systemu e-Faktur

8. Schema FA(3) – wybrane problemy praktyczne 

- rodzaje i zakres pól w schemie

- formaty dat, limity znaków i inne ograniczenia

- Struktura elementu Podmiot1 i Podmiot2 – na co szczególnie zwrócić uwagę?

- Podmiot3

- Opis struktury elementu Fa – kluczowe wybrane problemy praktyczne

- faktury korygujące i kursy walut a schema

- Opis struktury elementu Adnotacje dla Fa

- Element Zamówienie dla Fa

9. Załączniki w KSeF

- warunki formalne i opcja przesyłania załączników w KSeF

- ryzyka związane z przesyłaniem załączników w KSeF

- jakie dane mogą znaleźć się w załączniku a jakie nie?

10. Charakter i przegląd procesów prawnych i biznesowych w firmie podczas wdrażania KSeF – na co zwrócić szczególną uwagę i co należy zweryfikować ? 

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert w dziedzinie podatku VAT, doradca podatkowy
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych