Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie TOWARY PODWÓJNEGO ZASTOSOWANIA - DUAL USE i sankcje w związku z konfliktem zbrojnym.

Praktyka, kazusy i nieoczywiste przypadki.

Termin
21-11-2025

Godzina
9.00-14.00
Czas szkolenia
1 dzień (6 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
749 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Program szkolenia

Adresaci szkolenia:

Na szkolenie serdecznie zapraszamy wszystkie osoby zawodowo zajmujące się obrotem międzynarodowym, pragnące nabyć kompleksową i pełną wiedzę oraz umiejętności praktyczne w zakresie obrotu międzynarodowego towarami podwójnego zastosowania:

•przedsiębiorcy, menedżerowie i pracownicy działów logistyki i spedycji,

•agenci i brokerzy celni oraz osoby aplikujące do zawodu agenta celnego,

•osoby odpowiedzialne w organizacji za kontakty i współpracę z organami celno-skarbowymi oraz agencjami celnymi,

•osoby odpowiedzialne za współpracę i kontakty z organami kontroli obrotu

i organami monitorującymi,

•wszystkie osoby pragnące poszerzyć kwalifikacje w zakresie handlu zagranicznego towarami podwójnego zastosowania.

Cele szkolenia:

•przekazanie uczestnikom szkolenia, w sposób przystępny i profesjonalny obszernej wiedzy z zakresu objętego programem szkolenia,

•konsultacja i omawianie indywidualnych problemów i zagadnień zgłaszanych przez uczestników szkolenia – studium przypadku oraz dyskusja,

•przekazanie uczestnikom szkolenia praktycznych umiejętności w zakresie klasyfikowania towarów DU, zastosowania ułatwień oraz użycia stosownej dokumentacji.

Korzyści dla uczestników:

•udział w profesjonalnie zorganizowanym i realizowanym szkoleniu z udziałem wysoko kwalifikowanego trenera,

•zdobycie wiedzy i kompetencji zapewniających sprawne i poprawne prowadzenie działalności zawodowej,

•zdobycie wiedzy praktycznej w zakresie tematyki szkolenia,

•możliwość indywidualnych konsultacji poszkoleniowych dla uczestników szkolenia.


Program szkolenia:

1.Towary podwójnego zastosowania – zakres pojęć i definicje:

•towary podwójnego zastosowania definicja i zakres pojęcia,

•klauzula „Catach All” i zasady jej stosowania.

2.Przepisy prawa międzynarodowego, unijnego i krajowego regulujące obrót towarowy:

•podstawowe i szczegółowe cele kontroli obrotu,

•pojęcie proliferacji towarów i technologii wrażliwych oraz jej globalne znaczenie,

•reżimy kontrolne i konwencje międzynarodowe dotyczące kontroli obrotu towarami strategicznymi,

•kraje objęte embargiem na dostawy towarów o zastosowaniu militarnym, towarów objętych klauzulą „Catch All” oraz towarów nie wymienionych na listach kontrolnych będących w założeniu prekursorami towarów DU,

•najważniejsze przepisy prawa UE i prawa polskiego dotyczące obrotu towarami o podwójnym zastosowaniu.

3.Towary o podwójnym zastosowaniu (dual use) - klasyfikacja towarów:

•lista towarów podwójnego zastosowania wprowadzona w krajach UE

i w Polsce, klasyfikacja ECCN,

•rola rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/821

z dnia 20 maja 2021 r. ustanawiającego unijny system kontroli wywozu, pośrednictwa, pomocy technicznej, tranzytu i transferu produktów podwójnego zastosowania.

4.Praktyka identyfikacji towarów o podwójnym zastosowaniu na podstawie obowiązujących list kontrolnych oraz w powiązaniu z klasyfikacją opartą

o Wspólną Taryfę Celną:

•znaczenie kodu taryfy celnej w powiązaniu z listami kontrolnymi,

•praktyka identyfikacji towarów na podstawie kodów TARIC i pozycji zawartych w aplikacji ISZTAR 4, znaczenie i zastosowanie przypisów LU i DU,

•praktyka identyfikacji towarów ze szczególnym uwzględnieniem towarów podwójnego zastosowania (DU) na listach kontrolnych,

•demonstracja i praktyczne czynności identyfikacyjne z użyciem Taryfy Celnej (ISZTAR 4 lub TARIC) w powiązaniu z listami kontrolnymi.

•Zezwolenia na obrót towarami podwójnego zastosowania – zakres i zasady

•stosowania, praktyka uzyskania zezwolenia i zastosowania go w operacjach celno-podatkowych:

•rodzaje zezwoleń na obrót międzynarodowy towarami strategicznymi,

•informacje teoretyczne i podejście praktyczne do uzyskania zezwolenia na obrót,

•teoria i praktyka stosowania zezwoleń w toku odpraw celnych i kontroli celnej.

5.Wymogi prawne i zasady kontroli handlu towarami podwójnego zastosowania oraz przepisy karne:

•konsekwencje braku stosowania lub świadomego łamania przepisów prawa,

•sankcje karne oraz kary porządkowe stosowane w Polsce w stosunku do podmiotów i osób realizujących obrót towarami strategicznymi z naruszeniem przepisów prawa międzynarodowego, unijnego i polskiego.

6.Rola organów kontrolnych i organów nadzoru obrotu towarami DU:

•polskie organy kontroli obrotu, organy nadzoru, rola organów celnych UE

w realizacji operacji w ramach handlu międzynarodowego,

•szczególna rola Ministra Przedsiębiorczości i Technologii w obrocie towarami strategicznymi, wydawanie zezwoleń i konsultacje.

7.Ograniczenia i zakazy w obrocie towarowym wynikające z sankcji międzynarodowych i UE nałożonych na niektóre kraje i regiony wynikające z aktualnej sytuacji międzynarodowej:

•ograniczenia i zakazy nałożone na Federację Rosyjską,

•ograniczenia i zakazy nałożone na Białoruś,

•ograniczenia i zakazy wynikające z sankcji dla innych krajów i regionów świata.


8.Pytania uczestników oraz analiza i dyskusja na temat uprzednio zgłoszonych przypadków.

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert d/s celnych
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych