Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

NOWOŚĆ! Tylko u nas!

Szkolenie KSeF 2.0 - szkolenie w wersji dla PRZEDSIĘBIORCÓW - wiedza w zakresie niezbędnym dla właścicieli firm i osób zarządzających.

KSeF a wpływ na zobowiązania podatkowe, rozliczenia z klientami oraz płynność finansową firmy.

KSeF - czego można nie ujawniać na fakturze, a co trzeba? Kto ma dostęp do naszych faktur w systemie i jakie są tego konsekwencje?

Termin
03-10-2025

Godzina
9.00-14.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
649 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Szkolenie jest przeznaczone dla księgowych dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.

Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.

Program szkolenia

Dlaczego KSeF to nie jest tylko „problem księgowej” ?

Bo faktura to efekt procesu. W zależności od podmiotu – ten proces jest bardziej lub mniej złożony, ale jest. Księgowość nie sprzedaje, nie prowadzi negocjacji, nie ustala warunków transakcji, nie wie, czy faktura zakupowa potwierdza rzeczywistą sprzedaż itd. Zaangażowane są w to dział sprzedaży, dział handlowy, logistyka itd. Działania wszystkich tych działów prowadzą do zrealizowania transakcji, która będzie potwierdzona fakturą. Dlatego wdrożenie KSeF w firmie wymaga zaangażowania poszczególnych zespołów. Podczas szkolenia skupimy się na praktycznej stronie KSeF omawiając przede wszystkim to, jak KSeF wpłynie na prowadzony biznes i jakich zmian wymaga.

 

1.         KSeF – aktualny stan prawny oraz harmonogram wdrożenia KSeF – od kiedy firma musi wystawiać faktury w KSeF ? Kiedy będzie musiała je w KSeF odbierać?

 2.         Obligatoryjny KSeF – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF:

             -           daty wejścia w życie obligatoryjnego KSeF – jaka grupa skorzysta z odroczenia?

            -           wyłączenia z KSeF – kogo KSeF nie dotyczy? 

            -           jak zabezpieczyć się w przypadku transakcji, w której sprzedawca to mikroprzedsiębiorca lub podmiot zagraniczny wyłącznie zarejestrowany do VAT w Polsce?

3.         Jakie transakcje dokumentować w KSeF:

            -           sprzedaż dla konsumentów - w KSeF, czy poza KSeF?

            -           obowiązkowy KSeF dotyczy również transakcji zagranicznych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług) – co trzeba ustalić z kontrahentami?

            -           kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek?

4.         Fakturowanie i otrzymywanie faktur teraz i w KSeF – różnice – jakie zmiany wymuszą na firmach?

5.         KOD QR i certyfikat KSeF:

            -           jak, po co i kiedy nanieść je na fakturę?

            -           na których fakturach trzeba podać dwa kody QR?

6.         UWAGA – obligatoryjny KSeF nie oznacza jednolitego trybu fakturowania!!!

             -           ile trybów fakturowania będzie funkcjonować w praktyce?

             -           praktyczne konsekwencje fakturowania w różnych trybach – podatek należny i naliczony,

 7.         KSeF – uprawnienia:

            -  decyzja – kto będzie miał przyznany najszerszy zakres uprawnień (tzw. właścicielskich)?

            -           sposoby nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,

            -           jak i kiedy odebrać uprawnienia?

            -           decyzja - kiedy złożyć ZAW-FA?


8.         NOWA DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY !!! 

            -           UWAGA: faktura niewysłana do KSeF – nie jest wystawiona !!!

            -           moment wystawienia a moment sporządzenia faktury – czym się różnią?

            -           w jakich sytuacjach nowa definicja momentu wystawienia faktury będzie miała szczególne znaczenie – praktyczne przykłady,

            -           jak prawidłowo określić datę wystawienia faktury, wyjątki: tryb offline – 24, tryb on-line, awaria i niedostępność KSeF,            

   

9.         NOWA DEFINICA MOMENTU OTRZYMANIA FAKTURY !!!

            -           kiedy otrzymuję fakturę i kiedy mogę z niej odliczyć podatek VAT – jak liczyć termin  na odliczenie podatku?

            -           skąd mam wiedzieć, że w KSeF wystawiono na mnie fakturę?

            -           wprowadzenie odpowiednich rozwiązań w zakresie przekazywania informacji nt faktur wysłanych w KSeF,

10.       Indywidualny numer KSeF faktury:

            -           gdzie będzie widoczny?

            -           jak i kiedy powoływać go w tytule przelewu?

            -           identyfikator zbiorczy – prawo czy obowiązek ? gdzie go wygenerować?

11.       Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF?

             -           noty korygujące,

             -           anulowanie faktury,

             -           poprawienie nieprawidłowej treści i „dosłanie” faktury do kontrahenta,

             -           faktury pro-forma,

             -           jak dostarczać kontrahentowi załączniki?

12.       Korekty in minus:

             -           jak rozlicza je sprzedawca - zmiana zasad korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego,

             -           jak rozlicza je nabywca - inny moment ujmowania korekt na minus podatku naliczonego,

13.       Jak fakturować kiedy KSeF nie działa?

           -           różne rozwiązania uzależnione od rodzaju awarii,

           -           kod QR – specjalne oznaczenie faktury,

           -           skąd mam wiedzieć, że faktura otrzymana poza KSeF, to faktura wystawiona w związku z awarią/niedostępnością KSeF?

           -           jak odliczać podatek z faktur wystawionych podczas awarii?

           -           faktury korygujące wystawiane podczas awarii – kiedy mogę je wystawić?

           -           na czym polega tzw. „korekta techniczna” faktury?

           -           awaria nie zwalnia z sankcji  - kiedy zapłacę karę?

14.       Sankcje: za co, od kiedy, ile: 

            -           kiedy znajdą zastosowanie?

            -           od kiedy obowiązują?

            -           sankcja nawet do 100% kwoty podatku !!!

            -           czy do KSeF stosuję sankcje z KKS?

    15.       Archiwizowanie faktur w KSeF:

             -           kto i kiedy jest do tego zobowiązany,

            -           z czego zwolni nas KSeF?

           

16.       KSeF  -  pełna ekspozycja prawna i biznesowa –  kto ma dostęp do naszych faktur w KSeF i co może z tego wyniknąć?


Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta.

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert w dziedzinie podatku VAT, doradca podatkowy
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych