Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Raportowanie schematów podatkowych (MDR) – jakie zmiany wejdą niebawem w życie?

Szkolenie MDR-y bez tajemnic -  jak rozpoznać i raportować schematy podatkowe. 

Obowiązek raportowania obecnie i w świetle proponowanych zmian - zmiana definicji ustawowych, w tym m.in. uzgodnienia, promotora, kryterium głównej korzyści. Ograniczenia w raportowaniu MDR, wprowadzenie instytucji „uczestnika uzgodnienia”.

Termin
27-08-2025

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
649 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.


Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.

Program szkolenia
  1. Wprowadzenie 
  1. Czym są schematy podatkowe? Jaki jest cel regulacji?
  2. Kto ma obowiązek raportowania? Przybliżenie pojęć ustawowych: promotor, korzystający, wspomagający
  3. Kiedy uzgodnienie staje się schematem podatkowym i wymaga raportowania?

       II. Przesłanki wystąpienia schematu podatkowego. Aspekt praktyczny. Przykłady

  1. Kryterium głównej korzyści. Alternatywna droga postępowania
  2. Schemat podatkowy a klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania
  3. Omówienie poszczególnych cech rozpoznawczych
  4. Schematy podatkowe na przykładach
  5. Najczęściej występujące schematy podatkowe
  6. Rozbudowane konstrukcje prawne, zespół powiązanych ze sobą czynności a schemat podatkowy
  7. Obowiązujące terminy
  1. Ryzyko odpowiedzialności
  1. Jakie jest ryzyko odpowiedzialności i na kim spoczywa?
  2. Odpowiedzialność karna skarbowa
  3. Jak zapobiec nieprawidłowościom?
  4. Jak sprawdzić i naprawić ewentualne dotychczasowe uchybienia?
  5. Procedura MDR

      IV. Część praktyczna

  1. MDR-1 – informacja o schemacie podatkowym – techniczne i formalne zasady zgłaszania schematu podatkowego
  2. MDR-2 – obowiązek wspomagających niezwolnionych z tajemnicy zawodowej
  3. MDR-3 – obowiązek następczy, w przypadku osiągania korzyści podatkowych lub dokonywania czynności będących elementem schematu
  4. Obowiązki formalne promotora, wspomagającego i korzystającego
  1. Pozostałe zagadnienia
  1. Kiedy nie występuje obowiązek raportowania?
  2. Czy korzystanie z ulg i odliczeń w podatkach oznacza schemat?
  3. Czy zawsze należy składać MDR-3?
  4. Umowy leasingu. Czy jest schemat?
  5. Czy schemat podatkowy dotyczy tylko podatków dochodowych?
  1. Zapowiadane zmiany
  1. Zmiana definicji ustawowych, w tym m.in definicji: uzgodnienia, promotora i innych
  2. Zmiany w zakresie ogólnych, szczególnych i innych szczególnych cech rozpoznawczych
  3. Doprecyzowanie (rozszerzenie definicji) kryterium głównej korzyści
  4. Wprowadzenie instytucji „uczestnika uzgodnienia”, czynności wspomagających
  5. Likwidacja pojęcia wspomagającego
  6. Ograniczenia w raportowaniu MDR. Możliwość wprowadzenia zwolnień podmiotowych i przedmiotowych
  7. Likwidacja obowiązku przekazywania MDR-2
  8. Doprecyzowanie obowiązków promotorów obowiązanych do zachowania prawnie chronionej tajemnicy zawodowej
  9. Wprowadzenie generalnego obowiązku przekazywania informacji o zastosowaniu schematu podatkowego (MDR-3) w jednym terminie raz do roku
  10. Możliwość składania MDR-3 przez pełnomocnika
  11. Zmiany w zakresie kar związanych z niedopełnieniem obowiązków MDR
  12. Inne proponowane zmiany.

 



Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta.



Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Doradca podatkowy, ekspert w dziedzinie prawa podatkowego

   

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych