Szkolenie NOWY KSeF w praktyce – obowiązki i ryzyka dla podatników, obsługa narzędzi technicznych do wystawiania faktur w KSeF.
Przygotowanie do obowiązkowego wejścia w KSeF – aspekty formalne, kadrowe i systemowe.
Nadawanie uprawnień pracownikom i biurom rachunkowym.
Jak prawidłowo wystawiać w KSeF faktury zaliczkowe, końcowe oraz korekty?
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Szkolenie jest przeznaczone dla księgowych dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- zrozumieć zakres obowiązywania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) i jego wpływ na codzienne funkcjonowanie firmy
- obsługiwać narzędzia techniczne niezbędne do wystawiania faktur ustrukturyzowanych za pomocą KSeF
- stosować prawidłowe schematy wystawiania faktur zaliczkowych, końcowych oraz korekt w KSeF
- przygotować organizację do obowiązkowego wejścia w KSeF – aspekty formalne, kadrowe i systemowe
- rozpoznać i zminimalizować ryzyka podatkowe i organizacyjne związane z e-fakturowaniem
- prawidłowo interpretować nowe obowiązki i możliwości wynikające z integracji KSeF z innymi obowiązkami sprawozdawczymi (np. JPK, JPK_FA)
Program szkolenia:
Dotychczasowe regulacje prawne dotyczące obowiązywania KSEF
Omówienie projektu nowelizacji wprowadzającej obowiązkowy KSeF oraz wejście w życie przepisów
Najnowsze wyjaśnienia Ministerstwa Finansów w zakresie KSEF
Struktura FA(3)
Zasady funkcjonowania KSeF, w tym przesyłanie i archiwizowanie faktur
Jakie poczynić kroki w celu wdrożenia nowego KSeF – system stanie się obowiązkowy od 2026 r.
Czy będzie konsolidacja KSeF z PEF?
Czy stosowanie KSeF będzie wymagało zgody kontrahenta i w jaki sposób pobierze on fakturę?
Czy będzie dostępny wzór faktur?
Termin przechowywania faktur w KSeF
Struktury logiczne i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów
Zachęty do stosowania KSeF:
- 40-dniowy zwrot podatku VAT
- ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy
- brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych
- brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur
Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF
Proces wystawienia faktury w KSeF:
- możliwość wystawienia faktury bezpośrednio z KSeF
- wystawienia faktury w KSeF poprzez system informatyczny podatnika
- wystawienia faktury w KSeF poprzez tworzenie „pliku wsadowego”
Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia
Zgodność faktury wysyłanej do KSeF ze strukturą FA_VAT
Obowiązkowe dane, które musi posiadać faktury, żeby było możliwej jej wystawienie w KSeF
Omówienie elementów faktur wystawionych w KSeF
Rodzaje faktur w KSeF (VAT, KOR, ZAL, ROZ, KOR_ZAl, KOR_ROZ, UPR)
Kto będzie podlegał obowiązkowi wystawiania faktur w KSeF:
- podatnik zwolniony z VAT
- podatnik posiadający stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej
- działalność nierejestrowana
- podatnik jedynie zarejestrowany na potrzeby podatku VAT
Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.)
Weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF:
- rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF
- sposób nadawania uprawnień do korzystania z KSeF
- wyjątkowe sytuacje, w którym będzie konieczność z korzystania z formularza ZAW-FA
- odpowiedzialność karno-skarbowa osoby korzystającej z uprawnień do korzystania z KSeF
Informacja o stosowaniu KSeF – Biała lista podatników
W jaki sposób dokumentować WDT, eksport towarów, eksport usług oraz sprzedaż na rzecz konsumentów
Jakie działania podjąć w przypadku czasowej niedostępności, awarii i sytuacji kryzysowej w KSeF
Opatrzenie faktury KSeF dodatkowym kodem QR
Nowe regulacje określające termin wystawienia faktury
Zasady wystawiania faktury korygujących w KSeF
Zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych (wystawionych w KSeF):
- czy faktury wystawione poza KSeF można korygować w formie ustrukturyzowanej?
- czy faktury ustrukturyzowane (wystawione w KSeF) można korygować w formie „tradycyjnej”?
- czy do faktury ustrukturyzowanej można wystawić notę korygującą?
- czy jest możliwe anulowanie faktury ustrukturyzowanej?
- preferencje związane w wystawieniem faktur korygujących w KSeF
Nota korygująca – w jakich przypadkach będzie można ją stosować
Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej:
- moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT
- data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT oraz PIT/CIT
- moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT
- moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT
Dodatkowe wymogi przy płaceniu za fakturę z KSeF
Płatność w MPP a faktura z KSeF – dodatkowe wymogi
Co z fakturami wystawianymi przy użyciu kas rejestrujących, czy one znikną?
Akceptacja stosowania faktur w KSeF
Data wystawienia i otrzymania faktur w KSeF – zasady
Jakie kary wprowadzi ustawodawca za pominięcie faktury w KSeF – sankcje
Faktury zaliczkowe – nowe zasady wystawiania
Faktury RR (w tym korygujące) – nowe zasady wystawiania
Rozliczenie z rolnikiem ryczałtowym – nowe zasady
Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową
Przepisy przejściowe
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, autor w serwisie Doradca w biznesie, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.