Szkolenie KSeF - wystawiania i odbierania e-Faktur "na żywo".
Jaki się zalogować się do KSeF oraz w jaki sposób nadawać uprawnienia.
Wzór e-Faktury - gdzie powinny znaleźć się dane z obecnie wystawianych faktur.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Szkolenie jest przeznaczone dla księgowych dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat ich obowiązków w zakresie wdrożenia faktur ustrukturyzowanych i KSeF.
W kwietniu 2025 r. Ministerstwo Finansów ostatecznie potwierdziło, że KSeF wchodzi w życie w 2026 r. Zostało mało czasu. Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat ich obowiązków w zakresie wdrożenia faktur ustrukturyzowanych i KSeF.
Szkolenie podzielone jest na dwie części. W pierwszej części zostaną omówione zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz sposób wystawiania i odbierania e-Faktur z uwzględnieniem najnowszych zmian zaprezentowanych w kwietniu i maju 2025 r. Wykładowca prezentuje na żywo w jaki sposób zalogować się do KSeF oraz w jaki sposób nadawać uprawnień, w tym nowe, zawężone uprawnienia dla jednostek wewnętrznych. Podczas prezentacji następuje także wystawienie e-faktury i wygenerowanie tokena uwierzytelniającego.
W drugiej części szkolenia omówiona zostanie szczegółowo najnowsza wersja schemy FA(3). Podczas omawiania schemy uczestniczy będą mogli poznać, w którym miejscu wzoru e-Faktury powinny znaleźć się dane z obecnie wystawianych faktur. W tej części wykładowca na podstawie swojej praktyki omówi jak podejść do wdrażania e-Faktur i na co szczególnie zwrócić uwagę.
Program szkolenia:
Część I. Funkcjonowanie KSeF, w tym ostatnie nowości.
Aktualny stan prawny. Co jest uchwalone? Na jakie akty czekamy? Terminy wejścia w życie KSeF.
Kto będzie wystawiał faktury w KSeF a kto będzie wyłączony?
Wyłączenie na stałe.
Wyłączenie czasowe.
Szczególne typy faktur a KSeF.
Paragony z NIP do 450 zł.
Faktury z kasy fiskalnej.
Noty korygujące.
Faktury VAT RR.
Pro formy i noty obciążeniowe a KSeF.
Wysyłanie faktur do KSeF.
Wymóg nadania uprawnień do pracy w KSeF.
Wysyłka interaktywna i wysyłka wsadowa (paczki).
Data wystawienia faktury.
Co w przypadku wysyłki do KSeF następnego dnia?
Co jeśli faktura zostanie odrzucona przez KSeF?
Właściwy kurs waluty.
Nr KSeF – jakie ma znaczenie.
KSeF a JPK_VAT.
Samofakturowanie
Udostępnianie faktur w kraju i zagranicą.
Kody QR.
Obieg faktur zakupowych.
Kluczowe ryzyka przy fakturach zakupowych.
Jak usprawnić obieg faktury zakupowych?
Data otrzymania faktury ustrukturyzowanej.
Skąd wziąć nr KSeF przy fakturach zakupowych?
Jak liczyć termin płatności?
Aneksowanie umów z dostawcami.
LOGOWANIE SIĘ DO KSEF NA ŻYWO.
Dostępne metody uwierzytelniania się w KSeF.
Podpis kwalifikowany. Pieczęć kwalifikowana. ePUAP.
Jak nadać uprawnienia? Zarząd. Pracownicy. B2B. Samofakturowanie. Biuro rachunkowe.
Generowanie token autoryzacyjnego.
Dostęp do faktur sprzedaży i zakupu z poziomu KSeF.
Jak się wystawia fakturę w KSeF?
Generowanie ID wewnętrznego.
Awarie i tryb off-line (nowość).
Tryb offline24.
Awaria KSeF.
Zapowiedziana przerwa w KSeF (niedostępność).
Awaria u podatnika.
Data wystawienia i otrzymania faktury w okresie awarii.
Płatności za faktury.
Zmiany w przelewach MPP.
Nr KSeF przy przelewach MPP.
Nr KSeF przy przelewach zwykłych.
Zbiorcze przelewy.
Identyfikator zbiorczy.
Kary pieniężne.
Za co przewidziane są kary?
Od kiedy grożą kary?
Kara dla spółki czy dla fakturzysty?
Część II. Treść faktury ustrukturyzowanej – nowa schema FA(3).
Nowości w schemie FA(3).
Wprowadzenie załącznika do faktury.
Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST.
Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik.
Doprecyzowanie węzła „Płatności”
Pozostałe zmiany o charakterze technicznym.
Jak zabrać się za wdrożenie KSeF w firmie?
Mapowanie treści obecnych faktur do wzoru schemy.
Problematyka dostępnych rodzajów e-Faktur (VAT, ZAL, ROZ, KOR) a faktyczny sposób wystawiania faktur w firmach.
Dane sprzedawcy, nabywcy.
Podmioty trzecie na fakturze (odbiorca, płatnik, oddział, dodatkowy nabywca).
Nowe wymogi dla daty sprzedaży.
Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur? Rabaty, kody towarów, numery, waga, ilość, oświadczenia, informacje, itp.
Oznaczenie dotyczące płatności.
Wymogi dla faktur korygujących.
Sposoby korygowania wierszy.
Kiedy przez storno? Kiedy przez różnicę?
Korekta błędnych danych nabywcy.
Zbiorcze faktury korygujące.
Faktury zaliczkowe.
Dane zamówienia na fakturze zaliczkowej.
Częściowe dostawy po wystawieniu faktury zaliczkowej. Jak to zafakturować w KSeF?
Faktura rozliczeniowa.
Korekta do faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.
Pytania i odpowiedzi
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
Adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.