Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie Podatkowe i techniczne ujęcie wdrożenia KSeF.
Zasady wystawiania i otrzymywania faktur w KSeF - nadawanie uprawnień, dane wskazywane na e-fakturze, korekty i faktury zaliczkowe.

Termin
29-08-2025

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
590 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Szkolenie jest przeznaczone dla księgowych dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.

Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.

Program szkolenia

1. Krajowy System e-Faktur – podstawowe informacje:
a. proces wdrażania elektronicznego fakturowania w Polsce i UE;
b. harmonogram wdrażania KSeF w Polsce;
c. fakultatywne korzystanie z KSeF jako model przejściowy,
d. dobrowolny KSeF w wersji docelowej.

2. Kogo dotyczy obowiązek wystawiania e-faktur:
a. powszechność stosowania KSeF;
b. podstawowe wyłączenia z obowiązku wystawiania e-faktur;
c. dodatkowe wyłączenia wprowadzone w przepisach wykonawczych.

3. Korzystanie z KSeF:
a. podmioty uprawnione do korzystania z KSeF;
b. rodzaje uprawnień;
c. nadawanie uprawnień;
d. narzędzia uwierzytelniające.

4. Wystawianie i otrzymywanie e-faktur:
a. ustrukturyzowany format e-faktury;
b. dane wskazywane na e-fakturze – pola obligatoryjne, opcjonalne i fakultatywne;
c. data wystawienia i otrzymania e-faktury;
d. sposoby udostępniania e-faktur;
e. oznaczanie e-faktur kodem QR;
f. kurs waluty;
g. numer KSeF;
h. faktury korygujące w KSeF.

5. Dostosowanie przepisów związane ze stosowaniem KSeF:
a. zasady ujmowania korekt;
b. zmiany dotyczące MPP;
c. przechowywanie e-faktur;
d. zwrot VAT w terminie 40 dni;
e. usunięcie not korygujących.

6. Kontekst techniczny wdrożenia KSeF:
a. aplikacja MF do obsługi KSeF;
b. proces integracji systemów finansowo-księgowych z KSeF;
c. konfiguracja uprawnień i autoryzacji;
d. przekazanie uprawnienia dla biura rachunkowego w KSeF;
e. weryfikacja poprawności faktur pod kątem struktury KSeF;
f. import faktur zakupu z KSeF;
g. eksport dokumentów do KSeF;
h. pobieranie UPO;
i. identyfikator zbiorczy KSeF;
j. zastosowanie identyfikatorów wewnętrznych.

7. Rozwiązania przewidziane w sytuacji:
a. awarii KSeF;
b. niedostępności KSeF;
c. braku możliwości wystawienia e-faktury z przyczyn leżących po stronie podatnika.

8. Sankcje związane z niedopełnieniem obowiązków w zakresie KSeF.

9. Zmiany planowane w przepisach o KSeF:

a. odroczenie części obowiązków;
b. możliwość wystawiania faktur w trybie offline;
c. dobrowolne wystawianie e-faktur dla konsumentów;
d. możliwość przesyłania załączników do e-faktur;
e. wprowadzenie certyfikatów wystawcy.

10. Jak przygotować się do obsługi KSeF:
a. działania dotyczące wdrożenia KSeF w przedsiębiorstwie;
b. automatyzacja procesów związanych z KSeF.

11. Zasady wystawiania faktur a wdrożenie KSeF:
a. czynności podlegające podatkowi od towarów i usług;
b. podatnik VAT czynny a zwolniony;
c. transakcje podlegające dokumentowaniu fakturą;
d. obowiązek wystawienia faktury;
e. sytuacje w których nie ma obowiązku wystawiania faktur;
f. terminy wystawiania faktur;
g. NIP na paragonie – zasady zamieszczania, znaczenie;
h. reguły obliczania kwoty podatku VAT na fakturze;
i. wystawianie faktur w walucie;
j. moment podatkowy a moment wystawienia faktury;
k. zastosowanie właściwych stawek na fakturze;
l. klasyfikacja towarów i usług a Nomenklatura Scalona.

12. Informacje na fakturze a wdrożenie KSeF:
a. katalog obowiązkowych danych na fakturze;
b. najczęściej popełniane błędy na fakturach;
c. weryfikacja podatników (biała lista, VIES);
d. przypadki, kiedy faktura może zawierać węższy zakres informacji;
e. faktura uproszczona;
f. przypadki, kiedy faktura musi zawierać dodatkowe dane.

13. Terminy wystawiania faktur a wdrożenie KSeF:
a. czy wprowadzenie obowiązkowego KSeF spowoduje zmianę terminów wystawiania faktur?
b. terminy wystawiania faktur zwykłych w KSeF;
c. terminy wystawiania faktur zaliczkowych w KSeF;
d. terminy wystawiania faktur korygujących w KSeF;
e. szczególne terminy wystawiania faktur a KSeF.

14. Panel dyskusyjny – pytania, odpowiedzi, dyskusja.


Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta.


Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert w dziedzinie podatku VAT, doradca podatkowy
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych