Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

AOON i opieka wytchnieniowa w księgowości i sprawozdawczości budżetowej i finansowej.

Szkolenie Programy Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością i  Opieka wytchnieniowa - nieprawidłowości występujące w budżecie i w księgowości zadań finansowanych z funduszu solidarnościowego.

Jak zaksięgować w księgach urzędu lub jednostki pomocy społecznej środki na finansowanie programu AOON i OW  jako środki pozabudżetowe, na jakie konta - 840, 760 czy 853 i 136,  853 i 135?
Schematy księgowań na organie budżetowym, w urzędzie i w jednostce pomocy społecznej.

Termin
17-07-2025

Godzina
9.00-13.00
Czas szkolenia
1 dzień (4 godziny)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
590 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Szkolenie  dla Jednostek Samorządu Terytorialnego, ich urzędów oraz Jednostek Pomocy Społecznej bezpośrednio realizujących zadania obu programów.

Program szkolenia

Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w jednostkach samorządu terytorialnego zakresie programów finansowanych z Funduszu Solidarnościowego tj. programu AOON „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” i programu OW „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025 oraz ich prawidłowego ich ujęcia w budżecie (lub poza budżetem) jednostki samorządu terytorialnego oraz w księgowości i sprawozdawczości budżetowej i finansowej jednostek bezpośrednio realizujących te zadania w roku 2025.


Program szkolenia:

1.            Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025” – podstawa prawna programu.

2.            Program „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025 – podstawa prawna programu.

3.            Czym jest państwowy fundusz celowy powstały z dniem 1 stycznia 2019 r. na podstawie ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym - zasady funkcjonowania państwowych funduszy celowych w świetle przepisów ustawy o finansach publicznych i zakres zastosowania art. 127 ustęp 2 pkt 3 ustawy o finansach publicznych do Funduszu Solidarnościowego.

4.            Zasady funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego i jednostek organizacyjnych pomocy społecznej bezpośrednio realizujących program – budżet jako podstawa działalności gminy, powiatu, województwa i czym ograniczone jest prawo do zaciągania zobowiązań dot. AOON i OW.

5.            Dwie ustawowe formy finansowania zadań jednostek samorządu terytorialnego z państwowych funduszy celowych - zakres zastosowania paragrafu 217, 244, 626, 635 do prawidłowego ujęcia środków Funduszu Solidarnościowego w budżetach jednostek samorządu terytorialnego.

6.            Jak czytać art. 10 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym skoro wg. tego przepisu nie stosuje się art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 1 października 2024 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego?

7.            Czy środki na realizację programu AOON i OW są środkami pozabudżetowymi?

8.            Czy dysponent Funduszu Solidarnościowego zapomniał o art. 127 ustęp 2 pkt 3 ustawy o finansach publicznych? - jakie błędy od lat popełnia dysponent Funduszu Solidarnościowego

9.            Jak zaksięgować w księgach urzędu lub jednostki pomocy społecznej środki na finansowanie programu AOON i OW  jako środki pozabudżetowe – konta 840 i 760 czy konta 853 i 136, a może konta 853 i 135?

10.         Jak zaksięgować w księgach organu, urzędu, jednostki pomocy społecznej środki na finansowanie programu AOON i OW  jako dochody i wydatki budżetowe – schematy księgowań na organie budżetowym, w urzędzie i w jednostce pomocy społecznej.

11.         Szczególna rola paragrafu 9 rozporządzenia MRiF ws. Rachunkowości i planów kont (…) oraz szczególna rola art.249 ustęp 3 ustawy o finansach publicznych – kto ma księgować AOON i OW.

12.         Sprawozdawczość budżetowa i finansowa – prawidłowe ujęcie programu AOON i OW w sprawozdaniu typu RB i w sprawozdaniu finansowym.


Odpowiedzi na pytania.

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Tomasz Wojtania

Doświadczony wykładowca z wieloletnią praktyką, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. Autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Jako konsultant i wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów i Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych