Szkolenie Fakturowanie WDT, WNT, eksportu/importu towarów i usług, transakcji łańcuchowych także w nowym KSeF - prawidłowe rozliczanie podatku VAT w obrocie międzynarodowym w 2025 roku.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.
Podczas szkolenia omówione zostaną wszystkie aspekty związane z prawidłowym rozliczeniem transakcji transgranicznych (WDT, WNT, eksport towarów, transakcje łańcuchowe, eksport/import usług) zarówno w zakresie podatku należnego jak i naliczonego.
Równie istotnym zagadnieniem omówionym w trakcie szkolenia będzie fakturowanie tych transakcji wg nowych zasad obowiązujących w KSeF.
Program szkolenia:
I.Rozliczanie transakcji transgranicznych.
1.Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów:
-co wynika z definicji ustawowej ?
-czy nieodpłatne przekazanie towarów stanowi WDT ?
-wymogi podmiotowe i przedmiotowe stawiane transakcji;
-obowiązek podatkowy – czy reguły Icoterms 2020 mają znaczenie ?
-zaliczka w WDT;
-jakie dokumenty trzeba zgromadzić, aby bezpiecznie zastosować stawkę 0%?
-informacja podsumowująca i jej znaczenie dla zastosowania stawki 0 % podatku VAT;
-numer VAT UE kontrahenta a prawo do zastosowania stawki 0%;
-niezwykle ważna instytucja domniemania – czy działa na korzyść podatnika ?
-transakcja z "samym sobą" czyli przemieszczenie towarów w ramach tego samego przedsiębiorstwa;
-dostawa z montażem -jak rozliczyć, na co zwrócić uwagę ?
-rozliczenie transakcji WDT w pliku JPK_VAT.
2.Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:
-kiedy transakcję kwalifikujemy jako WNT?
-czy dostawca musi być podatnikiem VAT UE ?
-reklamacja i otrzymanie towaru po naprawie – czy powstanie WNT ?
-obowiązek podatkowy – co decyduje o jego powstaniu ?
-faktura zaliczkowa – czy w WNT powstaje obowiązek podatkowy ?
-korekta obrotu z tytułu WNT;
-NOWE REGUŁY odliczania podatku VAT od transakcji WNT;
-nietransakcyjne nabycie towarów – jak je rozpoznać i opodatkować?
-procedura 4200 – korzyści z jej zastosowania;
-sankcyjne WNT – kiedy zapłacę 2 razy podatek bez prawa do odliczenia ?
3.Należyta staranność i jej znaczenie dla oceny prawidłowości rozliczenia transakcji wewnątrzwspólnotowych:
- jak skutecznie bronić się przed zarzutami ze strony organów podatkowych;
-najnowsze postanowienie TSUE, czyli należyta staranność ma swoje granice.
4.Eksport towarów:
-elementy konieczne dla wystąpienia eksportu;
-kiedy dochodzi do powstania obowiązku podatkowego w eksporcie towarów ?
-eksport bezpośredni i pośredni - czym się różnią, na co zwrócić uwagę ?
-stawka 0% - kiedy mogę ją zastosować – najnowsze interpretacje i orzecznictwo
-zaliczka w eksporcie towarów - kiedy i jak powinna być rozliczona?
zmiana zasad wystawiania faktur zaliczkowych – data wejścia w życie 1 września 2023 r. – praktyczne znaczenie tej zmiany dla podatników;
-jak ująć eksport towarów w deklaracji i według jakich reguł dokonywać korekt?
5.Transakcje łańcuchowe:
-ustalenie miejsca opodatkowania i zasad rozliczenia transakcji łańcuchowej;
-jakie zasady stosujemy dla określenia dostawy ruchomej ?
-co to znaczy organizować transport ?
-co to jest podmiot pośredniczący ?
-czy są różnice w zasadach określania dostawy ruchomej w transakcjach łańcuchowych realizowanych w ramach UE oraz eksportowych ?
-wewnątrzwspólnotowe transakcje trójstronne - skutki zastosowania procedury uproszczonej;
-modele rozliczania transakcji łańcuchowych.
6.Międzynarodowy obrót usługowy:
import usług:
-kupuję usługę od zagranicznego podmiotu - kiedy mam obowiązek rozliczyć z tego tytułu import usług?
-miejsce świadczenia: kiedy stosuję zasady ogólne, a względem których usług znajdą zastosowanie rozwiązania szczególne?
-kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu importu usług - czy mam czekać na fakturę wystawioną przez usługodawcę?
-zasady rozliczenia podatku naliczonego.
eksport usług:
-brak definicji ustawowej - czy skutkuje czymś dla podatnika?
-kiedy mamy do czynienia z eksportem usług?
-czy eksport usług powinien być wykazany w deklaracji?
II.Fakturowanie transakcji transgranicznych w KSeF:
7.Jakie transakcje dokumentować w KSeF ?
-obowiązkowy KSeF dotyczy również transakcji transgranicznych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług) – jak w praktyce należy je fakturować ?
-nowy obowiązek oznaczenia faktury – kody QR;
-na co uważać przy udostępnianiu faktury kontrahentowi zagranicznemu ?
-jak postępować w sytuacji, kiedy kontrahent oczekuje faktury w języku obcym - czy mogę skonwertować fakturę ustrukturyzowaną na język angielski ?
-jak fakturować kontrahentów wyłącznie zarejestrowanych w Polsce dla podatku VAT.
8.Faktura ustrukturyzowana - – poglądowo – symulacja wystawienia faktury w KSeF:
-jak skonstruowana jest faktura ustrukturyzowana ?
-różnice pomiędzy strukturą FA(2) a FA(3);
-pola obligatoryjne/opcjonalne/i fakultatywne;
-wymóg minimalnego wystąpienia;
-indywidualny numer faktury nadany w KSeF – w jakich sytuacjach podatnik musi się nim posługiwać ? Zidentyfikowanie wszystkich obszarów, w których trzeba podać nr KSeF faktury,
-czy warto podawać szczegółowe informacje w fakturze ?
-wizualizacja faktury wystawionej w KSeF i zakres danych podawanych na takiej wizualizacja – najnowsze interpretacje Dyrektora KIS.
9.NOWA DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY !!! :
-moment wystawienia a moment sporządzenia faktury – czym się różnią ?
-uwaga na obowiązek podatkowy i dochowanie terminu wystawienia faktury !!!
-kurs z jakiego dnia prawidłowo zastosować ?
-sesja interaktywna a sesja wsadowa – którą wybrać ?
-praktyczne wskazówki związane z początkowym etapem wdrożenia KSeF;
10.Faktury korygujące w KSeF:
-KSeF = większa ilość korekt;
-anulowanie, czy faktura korygująca do zera ?
-czy zawsze muszą zawierać numer KSeF faktury pierwotnej?
-uwaga na przepisy, które weszły w życie już od 1 września 2023 r. !!!
11.Faktury zaliczkowe w KSeF:
-faktura zaliczkowa i faktura rozliczeniowa;
-jakie numery faktur powinna wskazywać faktura końcowa a jakie ostatnia faktura zaliczkowa ?
12.Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF ?
-noty korygujące;
-faktury pro-forma;
-co z duplikatami ?
13.Załączniki – nowość !!!
-kto i kiedy może z nich skorzystać ?
-zawartość merytoryczna załączników – czy mamy dowolność w tym zakresie ?
-warunki formalne – UWAGA na czas procedowania (30 dni !!!);
-załączniki do zbiorczych faktur korygujących;
14.AWARIA – czyli jak fakturować kiedy KSeF nie działa ?
-cztery „odmiany awarii” i 4 sposoby fakturowania – jak je rozróżnić i jak prawidłowo fakturować ?
-faktury korygujące wystawiane podczas awarii – kiedy mogę je wystawić ?
-na czym polega tzw. „korekta techniczna” faktury ?
-awaria nie zwalnia z sankcji - kiedy zapłacę karę ?
15.Pozostałe zmiany przepisów związane z KSeF:
-jak zmienią się przepisy dotyczące prawidłowego zastosowania kursów ?
-zmiany w pliku JPK _VAT związane z KSeF: nr KSeF faktur oraz dodatkowe oznaczenia dla faktur.
16.Sankcje:
-kiedy znajdą zastosowanie ?
-od kiedy obowiązują ?
-sankcja nawet do 100% kwoty podatku !!!
-czy do KSeF stosuję sankcje z KKS ?
Pytania i odpowiedzi.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.