Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie Optima Kadry i Płace - solidne praktyczne podstawy dla początkujących i samouków.

Jak ustawić system i zautomatyzować zadania?

Warsztaty na przypadkach "z życia wziętych"

Termin
11-07-2025

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
649 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie prowadzone warsztatowo przez doświadczonego wdrożeniowca, w czasie rzeczywistym, z prezentacją poszczególnych operacji na uruchomionym  programie COMARCH OPTIMA

Aby maksymalnie zwiększyć efektywność szkolenia, zalecamy korzystanie z dwóch ekranów. Jeden przeznaczony do wyświetlania szkolenia, a drugi do pracy w programie OPTIMA. Może to być dodatkowy monitor lub inne urządzenie, takie jak telefon czy tablet.


Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.



Adresaci

Pracownicy działu kadr i płac, księgowości.

Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.


Program szkolenia

Polecamy to szkolenie osobom, które rozpoczynają prace w systemie i chcą poznać wyczerpujące podstawy (i nie tylko) działania programu oraz tym, którzy działania systemu uczyli się samodzielnie i czują, że program może dawać więcej możliwości.

Program szkolenia został zaprojektowaniu tak aby uczestnik po szkoleniu wiedział jak sprawdzić ustawienia kadrowo- płacowe, obsłużyć przyjęcie nowego pracownika, ewidencjonować zdarzenia dotyczące zatrudnienia w trakcie miesiąca a także naliczyć oraz zweryfikować listę płac.

Zagadnienia będziemy omawiać na przypadkach " z życia wziętych", dlatego szkolenia będzie bardzo praktyczne.

W trakcie szkolenia trener opowie także o wydrukach dostępnych w programie, raportach a także przydatnych możliwościach interfejsu.


PROGRAM RAMOWY SZKOLENIA:

1. Założenie firmy

Utworzenie firmy w systemie Comarch Optima. Omówienie ustawień, które mają wpływ na działanie systemu przy naliczaniu wynagrodzeń i obsłudze kadrowej. Spojrzenie na ustawienia od strony praktycznego wykorzystania.

-konfiguracja ogólna

-konfiguracja pod względem kadrowo-płacowym

-kalendarze

-składniki wynagrodzeń (w tym tworzenie własnych składników)

-listy słownikowe

2. Zatrudnienie pracownika

Zatrudnienie pracownika od A do Z.

Omówienie pól obligatoryjnych, informacji wpływających na naliczenia.

-wprowadzenie podstawowe

-wprowadzenia danych niezbędnych do prawidłowego ewidencjonowania oraz naliczeń

-wprowadzenie dodatkowych danych

-omówienie i wprowadzenie limitów takich jak urlop wypoczynkowy, czy urlop dla niepełnosprawnych

-zgłoszenie do ZUS

-tworzenie umów o pracę

-wprowadzenia zmian jak aneks czy kolejna umowa

3. Zdarzenia w trakcie miesiąca

Wprowadzanie zdarzeń, które wystąpiły w danym miesiącu a bez których naliczenie i poprawna ewidencja nie byłyby możliwe.

-zagadnienie dotyczące planu pracy a czasu faktycznie przepracowanego

-urlopy, zwolnienia i inne nieobecności

-nadgodziny

-otrzymanie premie

-rozwiązanie umowy o pracę (ekwiwalent)

4. Lista płac

Naliczenie listy płac i wspólna weryfikacja na przykładach.

-omówienie rodzajów list dostępnych w programie

-generowanie list płac

-analiza wypłat np. przy zwolnieniu lekarskim, dodatkowym składniku czy urlopie

-weryfikacja listy płac

5. Zatrudnienie zleceniobiorcy

Od zatrudnienia do wypłaty.

-wprowadzenie umowy cywilnoprawnej wynagrodzenie stałe

-wprowadzenie umowy cywilnoprawnej wynagrodzenie godzinowe

-wprowadzenie umowy cywilnoprawnej powołanie

-naliczenie listy płac

6. Zakończenie miesiąca

Omówimy na przykładzie końcowe, ale jakże ważne kroki dotyczące PIT i ZUS . Sprawdzimy naliczoną zaliczkę i zobowiązanie do ZUS.

-naliczenie zaliczki na podatek

-naliczenie i tworzenie deklaracji ZUS

-weryfikacja naliczeń z listami płac


Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert systemów Optima, Enova, Saldeo

Doświadczona Księgowa, specjalista, wdrożeniowiec i praktyk w dziedzinie usprawniania pracy w systemach Optima, Enova, Saldeo ze znajomością wszystkich wad i zalet oprogramowania polskich producentów, zajmująca się pełną automatyzacją schematów księgowych, procesem wprowadzania dokumentów czyli wszystkim, co może ułatwić i przyspieszyć codzienne czynności księgowe z jednoczesnym eliminowaniem błędów.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych