Szkolenie Optima Kadry i Płace - solidne praktyczne podstawy dla początkujących i samouków.
Jak ustawić system i zautomatyzować zadania?
Warsztaty na przypadkach "z życia wziętych"
Szkolenie prowadzone warsztatowo przez doświadczonego wdrożeniowca, w czasie rzeczywistym, z prezentacją poszczególnych operacji na uruchomionym programie COMARCH OPTIMA.
Aby maksymalnie zwiększyć efektywność szkolenia, zalecamy korzystanie z dwóch ekranów. Jeden przeznaczony do wyświetlania szkolenia, a drugi do pracy w programie OPTIMA. Może to być dodatkowy monitor lub inne urządzenie, takie jak telefon czy tablet.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Pracownicy działu kadr i płac, księgowości.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.
Polecamy to szkolenie osobom, które rozpoczynają prace w systemie i chcą poznać wyczerpujące podstawy (i nie tylko) działania programu oraz tym, którzy działania systemu uczyli się samodzielnie i czują, że program może dawać więcej możliwości.
Program szkolenia został zaprojektowaniu tak aby uczestnik po szkoleniu wiedział jak sprawdzić ustawienia kadrowo- płacowe, obsłużyć przyjęcie nowego pracownika, ewidencjonować zdarzenia dotyczące zatrudnienia w trakcie miesiąca a także naliczyć oraz zweryfikować listę płac.
Zagadnienia będziemy omawiać na przypadkach " z życia wziętych", dlatego szkolenia będzie bardzo praktyczne.
W trakcie szkolenia trener opowie także o wydrukach dostępnych w programie, raportach a także przydatnych możliwościach interfejsu.
PROGRAM RAMOWY SZKOLENIA:
1. Założenie firmy
Utworzenie firmy w systemie Comarch Optima. Omówienie ustawień, które mają wpływ na działanie systemu przy naliczaniu wynagrodzeń i obsłudze kadrowej. Spojrzenie na ustawienia od strony praktycznego wykorzystania.
-konfiguracja ogólna
-konfiguracja pod względem kadrowo-płacowym
-kalendarze
-składniki wynagrodzeń (w tym tworzenie własnych składników)
-listy słownikowe
2. Zatrudnienie pracownika
Zatrudnienie pracownika od A do Z.
Omówienie pól obligatoryjnych, informacji wpływających na naliczenia.
-wprowadzenie podstawowe
-wprowadzenia danych niezbędnych do prawidłowego ewidencjonowania oraz naliczeń
-wprowadzenie dodatkowych danych
-omówienie i wprowadzenie limitów takich jak urlop wypoczynkowy, czy urlop dla niepełnosprawnych
-zgłoszenie do ZUS
-tworzenie umów o pracę
-wprowadzenia zmian jak aneks czy kolejna umowa
3. Zdarzenia w trakcie miesiąca
Wprowadzanie zdarzeń, które wystąpiły w danym miesiącu a bez których naliczenie i poprawna ewidencja nie byłyby możliwe.
-zagadnienie dotyczące planu pracy a czasu faktycznie przepracowanego
-urlopy, zwolnienia i inne nieobecności
-nadgodziny
-otrzymanie premie
-rozwiązanie umowy o pracę (ekwiwalent)
4. Lista płac
Naliczenie listy płac i wspólna weryfikacja na przykładach.
-omówienie rodzajów list dostępnych w programie
-generowanie list płac
-analiza wypłat np. przy zwolnieniu lekarskim, dodatkowym składniku czy urlopie
-weryfikacja listy płac
5. Zatrudnienie zleceniobiorcy
Od zatrudnienia do wypłaty.
-wprowadzenie umowy cywilnoprawnej wynagrodzenie stałe
-wprowadzenie umowy cywilnoprawnej wynagrodzenie godzinowe
-wprowadzenie umowy cywilnoprawnej powołanie
-naliczenie listy płac
6. Zakończenie miesiąca
Omówimy na przykładzie końcowe, ale jakże ważne kroki dotyczące PIT i ZUS . Sprawdzimy naliczoną zaliczkę i zobowiązanie do ZUS.
-naliczenie zaliczki na podatek
-naliczenie i tworzenie deklaracji ZUS
-weryfikacja naliczeń z listami płac
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
Doświadczona Księgowa, specjalista, wdrożeniowiec i praktyk w dziedzinie usprawniania pracy w systemach Optima, Enova, Saldeo ze znajomością wszystkich wad i zalet oprogramowania polskich producentów, zajmująca się pełną automatyzacją schematów księgowych, procesem wprowadzania dokumentów czyli wszystkim, co może ułatwić i przyspieszyć codzienne czynności księgowe z jednoczesnym eliminowaniem błędów.