Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie Nowe raportowanie JPK_CIT w kontekście podatku CIT, w praktyce –   aktualne wyzwania i obowiązki podatnika w 2025r.

Poprawne przygotowanie i złożenie struktury JPK_CIT i JPK_KR, błędy w plikach JPK, zależność między ewidencją księgową a obowiązkami podatkowymi.

Termin
13-05-2025

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
590 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.


Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.

Program szkolenia

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

- zrozumieć aktualne wymogi w zakresie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK), w tym zmiany obowiązujące od 2025 roku

- poprawnie przygotować i złożyć struktury JPK_CIT i JPK_KR, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego i rachunkowego

- identyfikować i unikać najczęstszych błędów w plikach JPK, które mogą skutkować kontrolami lub sankcjami

- stosować nowe zasady ustalania podstawy opodatkowania CIT, z uwzględnieniem kosztów uzyskania przychodu i przychodów podatkowych

- dokonywać prawidłowego ujmowania przychodów i kosztów podatkowych, z uwzględnieniem zmian wynikających z Polskiego Ładu oraz nowelizacji ustaw o CIT

- przygotować firmę do ewentualnej kontroli podatkowej na podstawie danych z JPK

- zrozumieć zależność między ewidencją księgową a obowiązkami podatkowymi, w tym sposób ich spójnego raportowania do urzędów skarbowych




Program szkolenia:

1. Podstawy prawne wprowadzenia zmian i ich uzasadnienie
2. Harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025-2026 – jak przygotować się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego?
3. Podmioty zwolnione z obowiązku raportowania JPK_CIT
4. Sankcje za niewdrożenie nowych obowiązków
5. Czy obligatoryjny roczny JPK_CIT znosi obowiązek przesyłania na żądanie JPK_CIT w trakcie roku?
6. Czy trzeba zmieniać zakładowy plan kont i politykę rachunkowości aby wdrożyć nowe przepisy?
7. Rodzaje kont podlegających raportowania
8. Powiązanie JPK_CIT z systemem KSEF, JPK_VAT i elektronicznymi sprawozdaniami finansowymi (kwestia porównywalności danych)
9. Prezentacja struktur JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
10. Omówienie rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie dodatkowych danych o które trzeba uzupełniać księgi rachunkowe od 2025 r., celem wypełnienia obowiązku obligatoryjnego raportowania – kiedy księgi należy uzupełnić dodatkowo o:

a) dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika (numer identyfikacji podatkowej, o ile został nadany)
b) w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, o ile został nadany
c) znaczniki identyfikujące konta ksiąg (znaczniki podatkowe i bilansowe)
d) dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej
e) różnice między wynikiem podatkowym a bilansowym podatnika
11. Czy w ramach JPK_CIT trzeba raportować dane o kontach „nieaktywnych” (na których brak salda w danym okresie sprawozdawczym)?
12. Możliwość podziału plików struktury JPK_KR_PD na mniejsze części
13. CIT estoński a nowe struktury logiczne – modyfikacja JPK u podatników korzystających z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, dotyczące rodzajów dochodów z tytułu:

a) zysku netto wypracowanego w okresie opodatkowania ryczałtem, w części przeznaczonej do podziału między wspólników lub na pokrycie strat powstałych w okresie poprzedzającym opodatkowanie ryczałtem
b) ukrytych zysków
c) wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą podatnika
d) zmiany wartości składników majątku (w przypadku łączenia, podziału, przekształcenia)
e) nieujawnionych operacji gospodarczych
f) zysku netto w części niepodzielonej lub nieprzeznaczonej na pokrycie straty w okresie stosowania ryczałtu – w przypadku podatnika, który zakończył opodatkowanie ryczałtem
14. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych w JPK CIT:
a) podstawowe zasady prowadzenia ewidencji
b) typy różnic pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym (tj. różnice stałe oraz różnice przejściowe)
c) co z wieloletnią amortyzacją – jak pozyskać niezbędne ale historyczne dane do uzupełnienia, które na moment wprowadzenia do ewidencji ŚT i WNiP nie były wymagane?
15. Czy nowe dane podaje się w odniesieniu do poszczególnych transakcji ujętych w księgach rachunkowych czy zbiorczo?
16. Czy dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej podaje się w odniesieniu do poszczególnych WNiP czy zbiorczo?
17. Jakie księgi należy uzupełnić w zakresie realizacji nowego obowiązku? (różnica pomiędzy zmianami w Księdze Głównej i księgach pomocniczych a schemami JPK),
18. Znacznik NPP – czy oznacza przychód bilansowy niebędący przychodem podatkowym obejmujący także przychody zwolnione (wskazano tylko DW)?
19. Gdzie należy kwalifikować przychody zwolnione (jako NPP czy PNPO)?

20. Co w przypadku, gdy pomiędzy datą przekazania, a datą zatwierdzenia SF w księgach zajdą zmiany wpływające na podatek dochodowy?
21. Rozporządzenie z dnia 13 grudnia Ministra Finansów zwalniające podmioty o przychodzie powyżej 50 mln euro, a także podatkowe grupy kapitałowe z obowiązku przesyłania ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w 2025r.
22. JPK_CIT a planowane kontrole podatkowe (nowe zasady przeprowadzania kontroli podatkowych)


Pytania i odpowiedzi.


Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta.

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert z dziedziny podatków dochodowych i VAT.

Doradca podatkowy, doświadczony trener i wieloletni współpracownik naszej Firmy. 

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych