Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

 ULGA BADAWCZO - ROZWOJOWA oraz IP BOX w teorii i praktyce - aspekty podatkowe.

Termin
18-06-2024

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
529 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz zaświadczenie ukończenia szkolenia.


Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.


Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.

Program szkolenia

Obecnie obowiązujące przepisy szeroko definiują działalność B+R, co pozwala skorzystać z ulgi B+R szerokiemu gronu odbiorców. Prawo do ulgi na działalność badawczo-rozwojową nie jest więc zarezerwowane jedynie dla przedsiębiorców prowadzących wyspecjalizowane badania naukowe, ale jest potencjalnie dostępne również dla wszystkich tych przedsiębiorców, którzy prowadzą prace nad wdrażaniem nowych produktów lub usług, jak również ulepszaniem istniejących, o ile spełniają określone w ustawie kryteria.
Zaletą ulgi B+R jest to, że aby dokonać odliczenia nie ma potrzeby uczestniczenia w konkursie, a wystarczy, że odliczenie zostanie wykazane w deklaracji podatkowej. Tym samym wiele projektów B+R, które mają mniejsze szanse dofinansowania grantem (gdzie obowiązuje zasada konkursowa), może zostać zgłoszone w ramach ulgi B+R.

Celem szkolenia jest m.in.:
1) nauczenie uczestników przeprowadzania oceny czy działania prowadzone w ich firmach kwalifikują się do skorzystania z ulgi B+R oraz Innovation Box
2) przedstawienie uczestnikom praktycznych aspektów funkcjonowania ulgi B+R i Innovation Box
3) wskazanie problemów i możliwości oceny ryzyk związanych z wdrożeniem ulgi B+R i Innovation Box
4) wskazanie korzyści związanych z zastosowaniem ulgi B+R i Innovation Box
5) zaprezentowanie najnowszej praktyki organów podatkowych i orzecznictwa w kontekście stosowania przepisów dotyczących ulgi B+R i Innovation Box


Program szkolenia:

1. Podstawy prawne stosowania ulgi B+R
2. Od kiedy obowiązuje ulga B+R? (w tym omówienie przepisów intertemporalnych związanych z każdorazową zmianą stanu prawnego dotyczącego ulgi B+R)
3. Podmioty uprawnione do skorzystania z ulgi B+R
4. Definicja prac B+R

a)   prace badawczo – rozwojowe na gruncie prawa podatkowego
b)  jak ustalić czy wykonywane przez przedsiębiorcę prace stanowią prace B+R?
c)   prace badawczo – rozwojowe w praktyce na przykładach różnych branż
d)   jakie są korzyści podatkowe ze skorzystania z ulgi B+R?
5. Koszty kwalifikowane w uldze B+R
a)  koszty pracownicze
b)  środki trwałe i wyposażenie
c)  aparatura naukowo – badawcza
d)  prawa własności przemysłowej (w tym patenty, wzory użytkowe, prawa ochronne itp.)
e)  koszty materiałów i surowców
f)   ekspertyzy, opinie, usługi doradcze i usługi równorzędne
g)  koszty podatników posiadających status centrum badawczo-rozwojowego
6.   Zasady dokonywania odliczeń w uldze B+R
a)   zasady odliczeń w przypadku uzyskania dochodu
b)   zasady odliczeń w przypadku poniesienia straty
c)   ograniczenia dotyczące odliczeń
d)   najczęstsze błędy przy dokonywaniu odliczeń
e)   załącznik do zeznania podatkowego CIT/BR
f)    odliczenia a koszty uzyskania przychodu
7.   Ogólne zasady ewidencji i dokumentacji prac B+R
a)   odrębna ewidencja księgowa
b)   dokumentacja organizacyjna (uchwały, regulaminy itp.)
c)   dokumentacja pracownicza (ewidencja czasu pracy, umowy o pracę, umowy zlecenia, zakresy obowiązków itp.)
8.   Wdrożenie ulgi B+R w przedsiębiorstwie
a)   ocena opłacalności wdrożenia
b)   bezpieczeństwo wykorzystania ulgi B+R
c)   rozwój prac B+R
d)   zmiany w pracach  B+R
9.   Najnowsze orzecznictwo i interpretacje podatkowe dotyczące ulgi B+R
10. Ulga B+R jako pomoc publiczna dla przedsiębiorców
11. Innovation Box

a)   podstawy prawne
b)   nowa stawka podatkowa w CIT i PIT
c)   pojęcie „kwalifikowanego IP”
d)   ochrona prawna kwalifikowanego IP
e)   przychody z kwalifikowanych praw własności intelektualnej
f)    jakie są warunki zastosowania stawki 5% do dochodów z kwalifikowanych IP?
g)   wskaźnik nexus – w tym przykłady jego obliczenia
h)   związek ulgi B+R i Innovaton box
i)    relacja między ulgą B+R i Innovaton box a SSE
j)   możliwość stosowania IP Box przez programistów
12. Zmiany w uldze B +R wynikające z Nowego Ładu
- możliwość jednoczesnego stosowania IP BOX i ulgi B+ R
- możliwość odliczania 200% kosztów pracowniczych
- możliwość stosowania ulgi B + R w przypadku produkcji próbnej nowego produktu lub wprowadzenia go na rynek oraz na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów
13. Ulga na robotyzację w Nowym Ładzie
a)  kiedy można skorzystać z ulgi
b)  podmioty uprawnione do skorzystania z ulgi
c)  warunki dokonania odliczenia
d)  definicja robota przemysłowego
e)  wydatki kwalifikowane
f)  czy można jednocześnie stosować ulgę na robotyzację, IP -BOX i ulgę badawczo – rozwojową
14. Ulga na robotyzację, IP -BOX i ulga badawczo – rozwojowa a raportowanie schematów podatkowych – czy trzeba te ulgi zgłaszać do Szefa Kas?


15. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników



Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta.

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Mirela Chomont-Wolak

Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, autor w serwisie Doradca w biznesie, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych