Estoński CIT jako alternatywa dla przedsiębiorców poszukujących optymalnej formy opodatkowania - wariant pełny i wariant uproszczony.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.
I. Wariant pełny - ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (estoński CIT)
1) Ryczałt od dochodów spółek kapitałowych jako zryczałtowana forma opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych:
- podstawy prawne
- nowelizacja estońskiego CITu w ramach Nowego ładu – znaczne ułatwienia dla przedsiębiorców
- projekt objaśnień podatkowych Ministra Finansów
2) Zakres podmiotowy. Kto może skorzystać z ryczałtu od dochodów spółek kapitałowych ?
a) spółki z o.o.
b) spółki akcyjne
c) spółki komandytowe
d) spółki komandytowo - akcyjne
3) Warunek struktury przychodów.
- Przychody czynne a przychody bierne.
- Pozostałe przychody ograniczające lub wyłączające możliwość zastosowania ryczałtu.
-Jak liczyć strukturę przychodów w przypadku podatników rozpoczynających działalność gospodarczą po raz pierwszy ?
4) Likwidacja obowiązku ponoszenia nakładów inwestycyjnych w ramach estońskiego CITu
5) Warunek dotyczący zatrudnienia.
- Jak w przypadku zatrudnienia na umowę o pracę ?
- Jak w przypadku zatrudnienia na umowę cywilnoprawną ?
- Znaczenie przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia.
- Zatrudnienie a rok podatkowy.
- Jak w przypadku małych podatników ?
- Jak w przypadku podatników rozpoczynających działalność gospodarczą po raz pierwszy ?
6) Warunek dotyczący powiazań kapitałowych.
7) Warunek dotyczący zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz sprawozdawczości finansowej.
8) Oświadczenie o wyborze ryczałtu od dochodów spółek kapitałowych. Analiza dokumentu oraz termin i tryb złożenia.
9) Okres stosowania ryczałtu
- Możliwość rezygnacji.
- Zagadnienie roku podatkowego.
- Rok podatkowy a rok obrotowy.
10) Prawa i obowiązki w okresie stosowania ryczałtu od dochodów spółek kapitałowych.
- Sprawozdawczość rachunkowa a sprawozdawczość podatkowa.
- Kiedy i w jakim zakresie nie stosujemy przepisów podatkowych ?
11) Przedmiot opodatkowania oraz podstawa opodatkowania. Wypłata zysku albo przeznaczenie zysku na pokrycie strat jako podstawowy przedmiot oraz podstawa opodatkowania.
12) Stawki podatku:
- 20 % efektywnej stopy opodatkowania zamiast 26,29% w przypadku małych podatników
-25% efektywnej stopy opodatkowania zamiast 34% w przypadku pozostałych podatników
13) Co przed oraz po ryczałcie od dochodów spółek kapitałowych ? Możliwość wstecznego rozliczenia straty podatkowej.
14) Najnowsze interpretacje podatkowe dotyczące estońskiego CITu
II. Wariant uproszczony – specjalny fundusz inwestycyjny.
1) Specjalny fundusz inwestycyjny jako preferencja podatkowa w ramach opodatkowania na zasadach ogólnych.
2) Kto może skorzystać ze specjalnego funduszu inwestycyjnego.
3) Odpis na fundusz jako koszt uzyskania przychodów.
- Zapis rachunkowy.
- Wpłata na rachunek.
- Źródło pochodzenia środków.
- Obowiązek wydatkowania na cele inwestycyjne.
- Termin wydatkowania.
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, autor w serwisie Doradca w biznesie, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.